Міністру регіонального розвитку і будівництва та
житлово-комунального господарства
України
Близнюку А. М.
Про співпрацю з питань якісного
доступного обслуговування
Шановний Анатолію Михайловичу!
В жовтні минулого року Рада глобальних профспілок, яка об’єднує та представляє інтереси членів профспілок виробничої, бюджетної та обслуговуючих галузей більшості країн світу, провела міжнародну Конференцію під гаслом «Якісне громадське обслуговування – діємо зараз!».
Головним на цьому Форумі став висновок про те, що мир і злагода панують у тих країнах, де забезпечуються гідна праця, справедливий перерозподіл багатств, стабільні та якісні громадські послуги.
24 січня 2011 року Рада глобальних профспілок ухвалила Женевську хартію якісного громадського обслуговування в якій наголошується, що доступні для усіх житлово-комунальні, медичні та інші побутові послуги поліпшують якість життя людей та є основою для утворення суспільств, в яких домінують рівність, процвітання і демократія.
Підписанти Хартії зазначили, що всього цього не можна досягти автоматично. Бажання людей жити за сучасними гідними соціальними стандартами не здійсняться до тих пір, поки уряди та усі зацікавлені громадські інституції не стануть працювати спільно над створенням нової концепції громадського обслуговування.
Така Концепція передбачає визнання державними органами влади права усіх людей на загальні життєво необхідні послуги, насамперед, доступ до питної води, продуктів харчування, енергії, житла, освіти, охорони здоров»я, засобів зв‘язку, транспорту, освіти, а також можливість користуватися джерелами інформації, закладами культури тощо.
Ставлячи перед собою завдання щодо просування ідеї підвищення якості громадського обслуговування глобальні профспілки домовились про підтримку законодавчих органів, які будуть забезпечувати належне управління і прийняття справедливих законів та чесних правил, а також про допомогу виконавчій владі, яка має запроваджувати ці законодавчі та нормативні акти.
Учасники Женевської хартії вже проводять кампанію за виділення необхідних державних асигнувань на розвиток сектору громадського обслуговування та прийняття урядами зобов‘язань інвестувати в майбутнє людей і суспільств, в яких вони живуть та добиваються надання допомоги країнам з низьким рівнем доходів від міжнародної спільноти.
Підписанти Хартії заявили, що послуги високої якості можуть надаватися споживачам за умови достатнього фінансування підприємств житлово-комунальної та побутової сфери і лише працівниками з належним рівнем оплати праці та чиї права дотримуються у повному обсязі.
Кампанія «Якісне громадське обслуговування – діємо зараз!» стартувала у Всесвітній день громадського обслуговування 23 червня 2011 року; вона є довгостроковою і дозволяє органам влади і профспілкам брати участь у скоординованих глобальних заходах.
ЦК галузевої Профспілки України глибоко переконаний у актуальності вище означеної Кампанії для нашої держави, де сфера громадського обслуговування знаходиться у надзвичайно критичному стані. Ідеї глобальних профспілок - підписантів Женевської Хартії якісного громадського обслуговування багато в чому перекликаються із Програмою Президента України В. Ф. Януковича «Україна – для людей!»
Необхідно зазначити, що галузева Профспілка України одна з перших підтримала Кампанію за якісне громадське обслуговування.
ЦК Профспілки виступив ініціатором прийняття VІ з‘їздом Федерації профспілок України, який проходив 23-24 березня 2011 року, окремої Резолюції «За якісне та доступне громадське обслуговування», реалізація якої, окрім основного свого завдання, має сприяти створенню додаткових робочих місць, розширення замовлень для вітчизняної промисловості, побудові стабільної економіки та покращення соціально-політичного клімату в суспільстві. У травні п. р. Рада ФПУ затвердила Цільову програму з реалізації цієї Резолюції.
Профспілкові органи будуть добиватися пріоритету розвитку сфери обслуговування в Україні, належного фінансування галузей життєзабезпечення, гідного соціального захисту прав працівників цих галузей і співпрацюватимуть з тими політичними партіями, які у своїх програмах та практичних діях підтримуватимуть цей сектор економіки.
Галузева Профспілка проводила і продовжує роботу із залучення до співпраці і боротьби за якісне обслуговування інші громадські організації, науковців, політиків, релігійних та громадських діячів.
Ми налагоджуємо систему обміну досвідом з якісного громадського обслуговування в нашій та інших країнах.
Оскільки нинішні медіа - монополії не зацікавлені у правдивому висвітленні гострих для житлово-комунального господарства проблем та не доносять до населення позиції державних та профспілкових органів щодо реформування галузі, нам необхідно вишукувати можливості для створення власних засобів масової інформації та розробки методичних матеріалів, буклетів, листівок з галузевої тематики для різних категорій споживачів житлово-комунальних послуг тощо.
Інформуючи Вас, шановний Анатолію Михайловичу, про це просимо дати доручення відповідним структурам Міністерства підготувати разом з іншими сторонами соціального діалогу нараду (круглий стіл) щодо участі в міжнародній Кампанії за якісне громадське обслуговування та вироблення відповідного плану дій (програми, дорожної карти, тощо).
З повагою
Голова ЦК Профспілки України О.І.Романюк