Комунальники області готуються до роботи в  осінньо-зимовий період

За інформацією  Дніпропетровської обласної військової адміністрації:

Регіон завершує підготовку до опалювального періоду. Комунальники утеплили інженерні мережі, 60 кілометрів – замінили. Аби оперативно реагувати на аварійні ситуації, підприємства запасаються необхідним. Труби, насоси, засувки – все для усунення поривів та ушкоджень.

Всі житлово – комунальні служби  ремонтують та модернізують своє обладнання. Формують резервні аварійні бригади.

 Житлові будинки та об’єкти соціальної сфери регіону завчасно готують до початку холодів. Обстежують і лагодять водоводи, водопроводно – каналізаційні  та теплові мережі. Роботи контролюють спеціальні координаційні штаби. Рівень готовності – 96%.

   Коли починати обігрів, кожне місто та громада вирішують самостійно. Головне, щоб середньодобова температура впродовж трьох днів не перевищувала +8°С.

«Ризики пошкодження критичної інфраструктури через ворожі обстріли залишаються. Ми готуємося до різних сценаріїв. Комунальники спільно з надзвичайниками провели тренування. Вчилися оперативно реагувати на аварійні ситуації у реаліях воєнного часу», – розповів заступник голови Дніпропетровської ОВА Максим Беспальчук.

По окремим підприємствам галузі:

  • Комунальне підприємство «Дніпровський електротранспорт» іще навесні розпочало підготовку до роботи в осінньо-зимовий період. На сьогодні підприємство вже підготувало більше 80 % усього рухомого складу: 218 трамваїв, 150 тролейбусів, а також 15 одиниць спеціальної техніки. Йдеться про снігоприбиральні трамваї. Трамвайне депо№3  має чотири піскопосипальні вагони, які вже завантажені піском. Підприємство заздалегідь наповнює піском і бокси на ухилах та диспетчерських станціях.

«Готуватися до осінньо-зимового періоду починаємо ще у квітні. І до 1 жовтня за планом повинні все зробити. З- поміж  іншого перевіряємо справність системи опалення у салонах та кабіні водія, заповнюємо пісочниці, слюсарі замінюють мастила у вагонах тощо. Наразі  готовність складає  98 %», — розповів головний інженер КП «Дніпровський електротранспорт» . 

Начальник зміни депо № 3 Андрій Капленко зазначив: «Під час підготовки снігоочисних вагонів за необхідністю замінюємо щітки, перевіряємо, ремонтуємо рами, панелі тощо. Така техніка має обов’язково бути справною і підготовленою, оскільки від її роботи залежить рух трамваїв під час негоди. Загалом у нашому депо 9 одиниць такої спецтехніки». 

За словами водіїв трамваїв, важливо, щоб упродовж зимового періоду  у вагоні завжди був пісок для гарного щеплення коліс з рейками, а відтак — безпечного гальмування. Пісок завантажений у спеціальні бункери вагонів і за допомогою механічних чи електричних важелів він подається під час руху.

   Крім цього на підприємстві  продовжують ремонтувати аварійні ділянки трамвайних колій. Роботи проводять в основному, вночі, щоб не зупиняти рух вдень. Одна з таких локацій — за маршрутом руху трамваїв № 18 та № 19. Тут замінюють шпали, рейки і перекладають нові колії. 

«Вже виконали ремонт 500 метрів колій в обох напрямках руху трамваїв. За одну нічь зробили  ділянку завдовжки 37 метрів. Майстер дільниці служби колії КП «Дніпровський електротранспорт» Родіон Овезов додав: «Цей шлях укладали понад 35 років тому. Шпали вже геть вичерпали термін експлуатації. Тому, звісно, необхідно замінювати полотно для безпечного руху трамваїв».

Загалом під час воєнного стану у місті відремонтовано декілька кілометрів аварійних ділянок трамвайних колій.   

  • У Дніпрі триває масштабна модернізація вуличного освітлення. Більше 460 натрієвих ламп замінено на нові енергоощадні LED-світильники. Важливий елемент реконструкції — обладнання додаткового освітлення на перехрестях і пішохідних переходах.

«Це потрібно і дуже зручно. Бо коли їдеш ввечері, а освітлення не дуже гарне, то можна чогось не помітити . Наприклад,  за кордоном, всі пішохідні переходи освітлені додатково, це спрощує рух — дає  сигнал, що треба бути обережним», - розповідають працівники КП «Міськсвітло»..

Старі мережі тут відпрацювали близько трьох десятиліть. Вони втратили актуальність — як моральну, так і технічну. Через зношеність почастішали аварії, а багато кронштейнів взагалі прогнили в місцях з'єднання, кажуть ремонтники.

Загалом переваги LED-світильників чималі. Вони енергоощадні і не будуть перенавантажувати електромережі міста, але при цьому здатні працювати не менш, ніж 50 тис. годин, економія електроенергії становитиме близько 70%.

Також нові світильники сконструйовані без скла чи ртуті, тож є безпечними для довкілля і не потребують спецутилізації. Натомість, від механічних пошкоджень їх захищає корпус із алюмінію та пластику, що не б’ється.

Крім цього, заміна старих світильників,  наприклад, на  Запорізькому шоссе вирішить і проблему із так званим нахлестом дротів, який виникав тут під час сильного вітру.

«Світла стане більше. Але і економія буде також. Це дозволить нам заощаджувати більше грошей у цю скрутну годину. За підтримки міської ради ми і далі будемо рухатися в цьому напрямку — реконструювати вуличне освітлення. Адже це — комфорт для людей», — наголосили на підприємстві.

  • КП «Теплоенерго» м. Дніпро продовжує підготовку до опалювального сезону. Нещодавно у місті капітально відремонтували додаткову котельню, вивівши її з так званого «холодного резерву». Збудована ще 40 років тому, після комплексної модернізації потужностей ця котельня нині має одну з кращих в країні автоматичних систем роботи.

У котельні будували все фактично наново: двигуни, насосне обладнання, фільтри та резервні накопичувальні баки. Обладнання тут підібрано так, аби керувати процесами дистанційно. Водночас, за потреби, можна перейти і на ручне управління. Для запуску котла потрібно натиснути лише одну кнопку. 

«Це дозволить нам працювати безпечно у зимовий період. Завдяки проведеним работам перехід з одного джерела тепла на інший не буде складним. Провести його можна буде у дуже стислі терміни. Бо все це заплановано і спрогнозовано», — зауважує директор Андрій Клименко.  

Біля котельні оновили також ділянку  магістральної тепло- та електромереж і збудували новий підземний газопровід. Для Дніпра пріоритетом залишається спокійно пройти прийдешній опалювальний сезон. Для цього теплове господарство комплексно та системно готують до можливих викликів зими. Загалом у котельних одного з найбільших комунальних підприємств-постачальників тепла капітально відремонтували 35 котлів і встановили 50 енергоефективних насосів. Також замінювали та відновлювали теплові мережі та ізоляцію.

«На 98% Дніпро вже готовий до опалювального сезону. Залишилися лише невеличкі роботи. Стримано оптимістичний сценарій проходження опалювального сезону Дніпро витримає. Ремонтуються водогіни, водопровідно – каналізаційні мережі, насосні станції.

На окремих  насосних  станціях встановили нове обладнання. Воно вдвічі потужніше за старі насоси та енергоощадне. Тож місто заощадить близько 15 %  електроносіїв », — повідомив мер Дніпра Борис Філатов .

  Створена Президією обкому профспілки комісія продовжує вивчати стан підготовки підприємств галузі до роботи в осінньо - зимовий період 2022 – 2023 років, результати будуть розглянуті  найближчим  часом.

 Цілий ряд міськкомів, профкомів вже розглянули це питання на своїх засіданнях. Заслуговують на увагу з цих питань засідання профкомів КП «Міський тролейбус» м. Кривий Ріг. КП «Теплоенерго» м. Дніпро та інших.

 

                           Підготовлено   за інформацією з підприємств галузі станом на 01 жовтня 2022 року