Робота  комунальників в умовах карантину

Загроза поширення коронавірусної інфекції внесла суттєві корективи в життя нашої країни та її громадян. Цей плив вже відчули на собі всі сфери народного господарства та бізнесу, не виключенням стало і  житлово-комунальне господарство. Підтримуючи населення під час карантину Уряд запровадив ряд першочергових кроків та заходів, серед яких –  безперервне надання комунальних послуг, а також заборона на період карантину та протягом 30 днів після його закінчення, нараховувати та стягувати штрафи і пені за несвоєчасну їх оплату. Такі законодавчі ініціативи, подекуди, а  особливо серед  населення,  хибно сприйнялись як можливість зовсім не сплачувати спожиті житлово-комунальні послуги.

Багато галузевих підприємств вже сьогодні прогнозує і спостерігає значне зниження платіжної активності громадян та юридичних осіб, що неминуче призведе до падіння надходження розрахунків за реалізовані послуги. Лише у березні надходження коштів вже знизилось на 30% і продовжує падати.

02 квітня 2020 року у Міністерстві розвитку громад та територій України  під головуванням заступника Міністра Валентини Москаленко відбувся селектор з областями щодо діяльності підприємств житлово-комунального господарства під час карантинних заходів.

Головними темами розмови стали падіння рівня розрахунків за спожиті комунальні послуги, а також відшкодування витрат  через збільшення обсягів дезінфекції  будівель і об’єктів благоустрою, та вивозу твердих побутових відходів.

На селекторі було зазначено, що Уряд схвалив зміни до постанови №211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», серед яких є пропозиції, ініційовані Мінрегіоном. Зокрема, вони стосуються заборони постачальникам електроенергії здійснювати відключення та обмеження нижче технологічного рівня споживання електроенергії підприємствам централізованого водопостачання та водовідведення і заборони припиняти постачання газу виробникам теплової енергії. Маємо надію, що такі заходи допоможуть покращити ситуацію обласних підприємств на тлі зменшення рівня оплати житлово-комунальних послуг населенням.

Проте, варто зазначити, що  прийняті Верховною Радою України Закони по стабілізації фінансового стану суб’єктів господарювання в частині підприємств тепло- та  водопостачання, водовідведення не передбачають реальних фінансових інструментів для мінімізації касових розривів та сталого функціонування підприємств.

Законопроєкт №3275 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)», який був  прийнятий Верховною Радою 30.03.2020р. ще більше ускладнив роботу підприємств галузі в правовій площині, передбачивши, перенесення введення в дію Закону «Про житлово-комунальні послуги» ще на тривалий час.

Та й вже саме введення карантину та проведення протикарантинних заходів суттєво вплинуло на роботу підприємств житлово-комунальної галузі, а це:  організація дистанційної роботи служб збуту; призупинення планових ремонтних робіт; доставка робітників на робочі місця власним та найманим транспортом з дотриманням особливих умов перевезення; припинення прийому громадян та ін.

Не стоїть осторонь проблемних питань галузі в умовах пандемії і наша Профспілка. Ще на початку березня Центральним комітетом профспілки галузі до  Уряду  було  надіслано звернення щодо компенсації підприємствам житлово-комунальної сфери та міського електротранспорту збитків, понесених в період «особливого стану», з місцевого та Державного бюджетів та інших джерел.

Враховуючи нинішній стан галузевих підприємств та з метою  стабілізації їх фінансової ситуації, вже сьогодні, ми працюємо над  новими зверненням до Кабінету Міністрів України, щодо необхідності  термінового внесення зміни до галузевих Законів ( Закон «Про житлово-комунальні послуги», «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання») для удосконалення та спрощення процедури надання послуг життєзабезпечення.

В свою чергу Первинні профспілкові організації на місцях більше уваги приділяють питанням виконання колективних договорів, особливо, що стосується питань організації та забезпеченні заходів з  охорони праці та санітарної гігієни; організації трудового законодавства в період карантину, зокрема оплати праці дистанційної роботи, оформлення відповідних відпусток, уникнення простою, а також збереження трудових колективів - працівники яких, наразі, працюють з ризиком для свого життя і здоров’я.

Декілька слів в умовах Всеукраїнського карантину хотілося б сказати і про роботу Рівненських комунальників, адже  однією з важливих умов подолання пандемії, є стабільне та безперервне надання комунальних послуг з водо -, теплопостачання та водовідведення промислового комплексу, соціальної сфери, прибирання вулиць та прибудинкових територій, вивезення сміття, організація поховань, перевезення пасажирів тощо.

Тож ще на почату карантину, з метою недопущення розповсюдження COVID19 в колективах, всі працівники галузевих підприємств були забезпечені необхідними засобами індивідуального захисту:  масками, респіраторами, рукавицями,  дезинфікаторами, захисними  ОЗК костюми та інші засобами гігієни, які є необхідними для ефективного виконання протиепідемічних заходів, які нині стали пріоритетом роботи практично всіх комунальних підприємств.

     Так, працівники Рівненського Шляхово-експлуатаційного Управління Автомобільних Доріг постійно проводять дезинфекцію доріг та вулиць м. Рівне. Днями проведено масштабну дезінфекцію дитячого майданчику в Парку Просвіти та на Лебединці: паркові споруди, дитячий майданчик, ковані скульптури, лавки - усе оброблене спеціальним знезаражувальним розчином. Таку ж дезинфекцію  вулиць, зупинок, спортивних та дитячих майданчиків постійно проводять і комунальні підприємства у всіх районах нашої області.

 Керівництвом  «Рівнеоблводоканалу» було прийнято рішення достроково перейти на «літні норми» використання гіпохлориту натрію у питній воді. Такі витрати підприємству доведеться покривати за рахунок власних ресурсів, оскільки вони є не передбачувані, попри це такі заходи дозволяють знезаразити питну воду  хімічною речовиною в межах допустимих норм.

КП «Рівнеелектроавтотранс» дезинфікуює громадський транспорт, а це мийка і обробка салонів, яка  проводиться спеціальними дезінфікуючими засобами при кожному заїзді тролейбусів на територію підприємства після закінчення зміни, а також при перебуванні тролейбусів на технічному обслуговуванні.

         Проводять відповідну роботу  також і працівники КАТП 1728, КП «Міськсвітло» та КП «Спецкомбінат – ритуальна служба».

         Значна робота з приводу забезпечення безпеки та здоров’я мешканців своїх міст у період карантину проводиться  і  працівниками    Житлово-комунальних підприємств Рівного, Варашу, Здолбунова, Березного, Костополя, Дубного, Дубровиці, Радивилова та Сарн.

 Дезінфекція багатоквартирних житлових будинків, які обслуговуються галузевими підприємствами проводиться на майданчиках перед входом у під'їзди, в самих же під’їздах обробляються: вхідні двері та ручки, кодові замки, перила, стіни, підлога, ліфти та їх кнопки. Обприскують місця загального користування спеціальним хлоровмісним засобом для знезараження Бланідас 300, який є цілком безпечний для здоров'я людини та має  широкий спектр протимікробної дії.

    Проте варто все ж зауважити, що стабільна робота житлових та комунальних підприємств  нині багато в чому залежить і  від  відповідальності людей, а саме  сплати поточних рахунків за спожиті послуги. Адже у цей не простий час, працівники житло-комунального господарства продовжують працювати, аби у лікарнях, магазинах, хлібопекарнях та ваших оселях цілодобово були вода,  світло та тепло, щоб подвір’я були чистими, а сміття прибране.

   Сьогодні у світі – важкий і тривожний час: COVID-19 забрав життя багатьох людей, а тому кожен із нас має зробити все можливе, аби епідемія не торкнулася, а ні  наших міст, а ні близьких нам людей.  

З матеріалів обласної профспілкової газети «За відродження» за 9.04.2020р.